tisdag 20 mars 2007

Många premiärer

Ja, som den smått vrickade småbarnsförälder jag blivit har jag kommit på mig själv flertalet gånger med att tänka: "Åh, tänk det här är första gången som hon..." (sitter upp i vagnen / åker pulka / tittar på träden / sitter vid elden / rullar runt / sitter i hoppgungan / tuggar på tungan / äter morot / byter hålla-i-leksak-hand och så vidare, det är bara att fylla i valfritt alternativ!) Idag har vi dessutom invigt gåstolen och premiärlekt lite även i den som ännu en förstagångsgrej. Det är fortfarande lite för svårt att sitta upprätt så man får palla upp med lite filt så att hon inte tippar in i "instrumentspanelen" på den högljudande gåstolen. Jag ler med hela hjärtat när jag tittar på hennes fascination över världen och fascineras lika mycket som henne (om inte mer!) över babylivets ännu oupptäckta och outklarade mysterier.


Bifogar liten bild till gravida E så att du får ta en titt på tavelhyllorna vi pratade om senast. Är så nöjd att jag äntligen fått upp några av mina vackra kokböcker - om inte annat så avleder de uppmärksamhet från den ack så slitna tapeten som ska bytas ut så småningom när vi sparat lite saknade kronor och ören (i detta liv?). De kommer från Village och hamnade i min ägo på min lilla Umeå-shoppingspree som jag hann med i fredags när bror+brombo (=brors sambo) var barnvaktande. Billiga dessutom - bara 145:- styck och dessutom -10%. Jihoo för barnlös shopping!

Om man tittar noga på korten av snuttan så ser man dessutom den lilla kind"knölen" som en rodnad på högerkinden. Vi har fått tid kl 13.30 hos läkaren för att undersöka dess ursprung. Läkarbesöket hör tråkigt nog inte till kategorin premiärer men önskvärda förstagångshändelser får man tyvärr inte välja och nu ska jag förbereda mig för Farbror Doktorn och ladda upp med lite lunch - mjölkfri då såklart...

Inga kommentarer: