fredag 9 mars 2007

Den ofrivilliga sångerskan

När det har snöat en hel massa och termometern visar på grader ovanför strecket måste jag förbereda mig mentalt innan jag tar tag i dagens skottning. Ryggen är halvpaj och trots att det inte är nåt fel på energinivån så vet jag att det kan ta sitt tag och sin ork att tjura bort snön från gården. När T somnat i vagnen på bron laddar jag MP3-spelaren med lite höftrullarinspirerande låtar och går ut. Jag kan såklart inte hålla mig från att studsa runt lite oklädsamt och högljutt stämma med i stjärtvickarmelodierna men vad gör det när vi har köpt ett hus som står ensamt på en liten udde och ingen kan se eller höra mig?? Håller på som bäst med att skyffla bort den TUNGA snön från infarten när Pinks "Don´t Let Me Get Me" dyker upp i låtlistan.


Jag vet inte vad det är med hennes låtar men de tilltalar alltid nån dold hörna av mitt inre och jag måste förstås sjunga med. Ja, ni fattar var det här är på väg, va!?! När jag klämmer i som bäst med every day I fight a war against the mirror, can´t stand the person staring back at me så kommer det förstås en trio människor och går precis bakom min rygg. En av dem svarar med: -Va? och det känns förstås först lite dråpligt att de inte ens inser att jag sjunger men sen bara väldigt skrattframkallande och pinsamt och jag hasplar ur mig: -Eh, ähhh... jaa... jag sjunger bara. Varpå den vandrande trion också ser ut som att de vill skratta högt (men då kanske mer av medlidande än som i mitt eget fall av att jag återigen lyckats skrämma oskyldiga människor i min närhet) och de skyndar snabbt vidare. Hahaha. Vad är det med mig och den fantastiska förmågan att alltid lyckas göra knäppa grejer? Ja, ja, vilket bättre sätt kan tänkas finnas för att göra mig populär bland mina nya grannar?? Stackarna...
Bäst jag håller mig inne i kväll och på sin höjd sjunger med i nåt TV-program långt bort från offentliga öron. Ha en underbar helg!!!

Bild: Modifierad från skivomslaget till Missundaztood

2 kommentarer:

Mari sa...

Sitta framför brasan, skotta snö ... jag börjar längta hem till vårt hus.
Har läste lite om ditt liv med er finfina bebis och skrattat igenkännande. Visst är det skönt att läsa om andras vardag med bebis, att få höra att allt inte är rosenskimrande hela tiden?!

Nybliven sa...

Ja, hus är fint. Synd bara att det finns en miljon saker vi vill göra just nu men inte har råd... nåväl, det är väl inte bråttom kanske. Vi är ju trots allt nyinflyttade.

Och ja. Det är skönt att läsa om andras vardag. När man i stort skett bara pratar med bebben hela dagen så är det lite extraskönt att läsa runt och kolla in vad som händer i andras liv. Gärna läsa om att andra också har det lite tufft med sömnen ibland... ;-) Kul att se att ni lyckats med spjälnattning och god fortsättning! T har i natt sovit 8+4 timmar. Halleluja!