fredag 2 mars 2007

Mer som en liten katt faktiskt

Har ju glömt att föreviga den första babysimskursen som vi avslutade i måndags. T fick ett fint diplom där det står att hon är en Firre men vi som känner henne vet bättre. Att döma av allt poolvatten hon lapar i sig under varje badtillfälle är vi nämligen helt säkra på att hon är en liten Kisse. Tungan går och går och ibland kan hon inte ens koncentrera sig på vårt bröst- och ryggsimmande utan strävar i stället efter att få ner munnen i vattnet för att få sig en liten lapande slurk. Men det är klart - man blir nog törstig av att dyka när man är så liten. Söt är hon i alla fall och trots att det finns mycket finare babysimskort på henne vill jag inte publicera alltför "avslöjande" bilder. Man vet ju aldrig vilka pervon som hittar hit och knycker hennes bilder. Har många besökare från Kina och USA på min sida... och med mina fördomar kan jag bara tänka mig att det är pedofiler eftersom de inte ens förstår vad jag skriver. Vårt liv är nog inte så intressant för dem utan snarare våra nakenbilder. Och inte då på mig, som jag i eftergraviditetskroppen bara kan hoppas och önska, utan av den lilla pruttungen.

Nu ska vi laga lite fredagslyxig fläskfilé med nåt spännande till. Hungern börjar återigen att överta min kropp och mitt humör. Måste. Ha. Mat. Snarast.
I morgon bär det av till mor och far på helgutflykt med pulka, kaffetermos och smörgåslåda. Det har ju blivit rena rama våren här nu så det är väl bäst att passa på. Sol, blå himmel och -3° är väderutsikten för i morgon. Om vi bara kände till några fina utflyktsmål här i Pite skulle vi hålla oss i krokarna men det gör vi inte än. (Alla tips är välkomna!!) Skoterskor för att pulsa i snömassorna har vi inga heller så vi förlitar oss åter på föräldrarna i inlandet...
Kram och trevlig helg på er!

Inga kommentarer: