tisdag 27 mars 2007

Vuxenpoäng?

Har precis lyssnat på Krister i P3 och skrattat åt folks inskickade tecken på att man håller på att bli vuxen. Det var förkläden i köket och P1 och På spåret-längtan och märkta matlådor och "hälsan framför allt" och tidiga morgnar och så mycket vidare. Mitt favvo, som säkert tecken på att vuxendomen är nära, visade sig vara när man (som "vuxen") tar till ungdomliga uttryck och märker hur otroligt fel de låter så fort de krypit fram över läpparna. En pappa i 30-årsåldern befann sig i en situation (minns inte riktigt alla detaljer) med sin son då sonen meddelar att "Jag äger fett farsan!" varpå häftiga pappan utbrister "Fett grymt, yo!" Jag bara doooooog av skratt! Och gissa en gång om inte sonen gjorde detsamma!?! HahaHAhahaAHA. Nu vet jag precis hur jag kommer att bli som förälder. Det finns ju helt klart ett visst underhållningsvärde i att slänga sig med ungdomliga uttryck, gärna då i lite opassande situationer, som man sedan länge borde hålla sig borta från. Frågan är ju bara om man själv kommer att märka exakt var gränsen går för att undvika att bli patetisk på riktigt. Risken finns ju helt klart.

2 kommentarer:

Camillas lockar sa...

Moahahaha! Bonusdottern här hemma säger "fett coolt" i varannan mening. Det är "fett grymt" och allt möjligt coooooolt hela tiden. *garvar åt den 30-åriga pappan*

Nybliven sa...

Hahaha. Nästa gång kan du väl klämma i med ett "fett grymt, yo" tillbaka och riktigt känna efter hur hipp du känner dig efteråt!?! Glöm inte att berätta hur det gick bara... ;-D