torsdag 8 mars 2007

GREAT success!!!

Vid min allra heligaste om det inte gick vägen i natt... Lilla gumman fick mat klockan eftermiddagshalvsju, somnade lite senare och sov sen djupt till kl 04.13 *pip* i morse. Den första tiotimmarssömnen! Halleluja och dra mig baklänges! Var det för att vi matvägrade igår eller för att hon kände på stämningen att "nu är det allvar" eller var det helt enkelt dags för henne att sova 10 timmar nu helt utan vår inblandning?? Ja, några svar lär vi aldrig få men jag hoppas på en Favorit i Repris för i natt hann jag inte njuta av hela härligheten som jag borde ha gjort. Jag vaknade säkert 3 timmar före henne och låg lite sådär halvslumrande och väntade på Det Stora Missnöjet men hon förekom mig och snuvade mig på hela konfekten (om nu barnplågeri i form av nattlig matvägran kan räknas som konfekt vill säga...)
Tummen upp för T!

Nu sitter jag här strax innan 10 och väntar på att Vän 1 med Barn 2 ska komma och förgylla min tillvaro med lite härlig konversation över en kopp kaffe eller två. Det börjar att bli aningen enformigt med de här babysamtalen jag för om dagarna - ingenting en vuxen och ett talande barn inte kan råda bot på. Att tilläggas bör för övrigt att jag har hunnit leka med snuttan, äta frukost, läsa tidningen, skotta gården, duscha, städa undan lite, klätt T, stoppat ner henne i fårskinnspåsen och skjutsat ut henne på förmiddagsvila och nu även skrivit detta. Allt innan 10. Vart är världen på väg?


Passar också på att skicka ännu ett STORT GRATTIS i form av en bukett färgglada tulpaner till kära vännen L som landat ett nordligt jobb och till nyblivna storstadsläraren J på födelsedagen. Kom dessutom ihåg att det är Internationella Kvinnodagen idag och fira som sjutton att du är kvinna och fantastisk!!! Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Med stor lycka hittar jag ännu ett roligt inlägg från dig! Blir glad varje gång jag läser, och extra glad idag när jag läser om era framgångar som nattsovande föräldrar. 10-timmarssömnen... Coolt! Hoppas du får en bra dag, den verkar ha börjat rysligt effektivt! Själv har jag nyss stigit upp från febersömnen, och som tur är känns det fortsatt bättre idag. Så avslutningsvis tackar jag för tulpanerna : ) Stora kramar, L

Nybliven sa...

Varsågod för tulpanerna och krya på dig så väldeligt!!! Kul att du hänger med på alla våra lyckade och misslyckade babyturer och dessutom tycker det är roligt... ;-) Kram!