måndag 12 mars 2007

Vår i luften

Solen fortsätter skina på oss och tina upp våra djupfrysta själar. Det droppar från taken och helgen har med öppna armar erbjudit oss härligt uteliv. Och inte då av sådan sort som man hittar på puben utan i stället det som bjuder på frisk luft och fågelkvitter. Pulka har inhandlats och den första turen, med underlaget dånande i de små öronen, gick av stapeln i lördags och innebar en bebis som mot alla odds somnade så fort vi lämnat infarten.


Då jag blir singel i veckan hoppas jag nu bara på soldagarnas efterföljare så att jag och snuttan kan roa oss ute och få friska lungor tills mannen kommer hem igen på fredag eftermiddag, då med morbror- och "moster"sällskap. En ovanligt hektisk vecka för övrigt med både babysim, öppen förskola och föräldragrupp. De två sistnämnda skulle jag nog i vanliga fall ställt mig lite tvekande inför men i nuläget har jag inte mycket till val då jag lever i en social torrperiod och MÅSTE lära känna lite folk att umgås med snart! Jag behöver lite intellektuell stimulans utöver de samtal som pågår här hemma på dagarna och som oftast yttras i dubbletter av typen "vad har du gjort av sockarna, ja, var har du dina sockar?" eller "är du lite hungrig i magen - är du hungrig i pruttismagen?"
Nu ska jag gå och titta lite på Filip och Linda Hammar som besöker Malous Efter Tio. Jag ler bara av att höra tv:n och tänker lite på mitt gamla jobb. Härliga, galna, glada, tjuriga, mysiga förståndshandikappade människor. God vecka på er!

Inga kommentarer: