måndag 5 mars 2007

Ändringsbenägen

Så trist det är när vädret är toppen och solen lockar utanför fönstret men huvet och kroppen bara orkar lägga sig på vilstund i soffan eller i bästa fall på golvet för en stunds barnlek. Något måste göras åt den här energilösheten som den molekyluppdelade sömnen för med sig för nu vill jag ha lite ork och livlig pigghet tillbaka i mitt liv! I morgon påbörjas Operation Pånyttfödd. Längre stunder mellan pruttans matstunder ska förhoppningsvis leda till att hon äter mer på dagen och därmed mindre (och mindre ofta!) på natten. Kanske måste jag ta tag i att lära henne att äta ur nappflaska så att jag kan lura med ljummet vatten på natten för att kanske slippa kasta fram de egna kroppsvarma mjölkflaskorna stup i kvarten... För nu är det verkligen inte kul att vara dödstrött kl.18 på "kvällen" längre, orkar ju bara titta på TV på kvällarna nuförtiden - de senaste veckorna har till och med våra mysiga familjepromenader fått stå tillbaka för att jag helt enkelt inte lyckas samla ihop energin.

Vilken tur att jag har bästa, bästa mannen som lagar mat, plockar undan, eldar, godnattar, kaffefixar och myser i soffan när hjärnan blir som tröttast! Tänk att det har gått så bra med orken i 4,5 månader och så -bara sådär- rann bägaren över och blev till konstant trötthet i stället. Men nu ska här bli ordning på torpet! Jag ska till och med börja om med stärkande hemmakroppsaktivitet! First thing mañana åker yogavideon fram. Lovely stuff. Återkommer med uppdatering om mersömnåtmamman-planen lyckas eller ej..

Inga kommentarer: