tisdag 27 mars 2007

Hjärt-lunggråt

Tänkte jag skulle titta lite på Efter Tio på fyran då det skulle handla om nya direktiv inom hjärt- och lungräddningen särskilt inriktat mot barn. Jag slog tappert på tvn till frukostgröten. Malou presenterar Röda Korset-kvinnan som har med sig babydockor att visa på. Röda Korset-kvinnan börjar demonstrera och kommer till: "Vi kommer in i rummet och hittar vår bebis medvetslös. -Gumman! Är du vaken?"
Jag börjar gråta. Finns det ingen hejd på eländet? Verkligen.
Det var meningen att jag skulle utbilda mig själv, INTE sitta och lipa över en livlös plastdocka. Den var ju faktiskt livlös redan när den kom. O herre du min skapare. Nu får jag väl ändå skärpa mig!


Psst! Kolla in nya direktiven om du också lagt av dig hjärt-lungräddningsmanteln!

Bild: Barn HLR, HLR Rådet

Inga kommentarer: