tisdag 19 juni 2007

Det här med Stefan och Krister

Jag kan för mitt liv inte förstå grejen med buskis. Det är så dumt och fånigt och B att jag aldrig kommer att greppa varför så många jag känner tittar på, och faktiskt gillar, det dom ser. TV-stationerna, främst då TV4, verkar tro att alla högtider faktiskt i det närmaste f ö r g y l l s av Stefan, Krister & Co. Midsommar är inget undantag. Stolt basunerar man ut att nu är det dags för den fantastiskt roliga duon igen. Mitt inre skriker ord som idioti, galenskap och töntighet utan gränser. Högt skriker det. Högt, högt, högt. Kan någon förklara tjusningen? Eller på något sätt reda ut det oförklarliga fenomenet för mig. Hjälp.

8 kommentarer:

Anonym sa...

tack. Jag kan inte förklara tjusningen för jag är som du.

Anonym sa...

Jag ska fråga min 13-åring som tjuter av skratt när hon ser dom där buskisarna (var det rätt pluralform .. haha!) :D
Jag går omvägar för att slippa ...

Soffan sa...

Tack! Äntligen lite debatt kring det här med buskis. Stefan och Krister får mig att kräkas. Det räcker att se dem på bild. På riktigt. Jag mår dåligt. Ingen finess alls. Kiss och bajs är roligare. Mycket roligare!

Nybliven sa...

Hehe. Verkar som att det faktiskt finns fler som tycker som jag om kräket. Jag kan bara hålla med Soffowicz: de får mig att må illa. Riktigt illa. Jag som skrattar JÄMT i vanliga fall ser inte tillstymmelse till humor i deras irriterande anleten och konstgjorda konversation.
Så Emma och Soffan: vi kan starta antirörelse med vildsinta demonstrationer här uppe i Pite och
Christina: dig kan jag bara tycka synd om! För hur ska du kunna undvika när ni hittar (den underbaraste och bästa, helt ultimata) lägenheten? Varsitt TV-rum är kanske att föreslå...

Anonym sa...

När såg du över huvud taget någonting på TV4 som var värt mödan senast? (utom möjligen en långfilm - som de ju dock som princip styckmördar).

Nybliven sa...

Sant. Med undantag för House då förstås. Jag älskar House. Han är min husband-to-be. Men skulle förstås gärna få flirta med mig från styckmördarfri zon i framtiden...

Anonym sa...

I hate buskis. 4an har många bra program, världens bästa slötittskanal. House, Lost, Äntligen hemma, mat-program, inredningsprogran, Anna Pihl,,, mm mm mm mm

Nybliven sa...

Jo visst har de det. Håller definitivt med om att det finns program att, med bästa samvete, sofftitta på. Men jag instämmer samtidigt helt med Skrivkramp om att det är en synd och skam att man numer bara får se molekyldelar av programmen innan det är dags för reklam... Det tröttar ut även de ivrigaste blivande Mrs House-ar!

Buskis? Skulle gärna få dö en extremt tidig död om du frågar mig.