lördag 30 juni 2007

English breakfast

Är så trött att ögonen går i kors och upp och ner. Vi, de sanna kvälls(natt)människorna, tar oss aldrig i säng i tid på kvällen och är ALLTID lika trötta när T glatt ropar inifrån sitt rum på morgonen. Tjohoo - kom och hämta mig nu! låter precis likadant som Skjut mig - är det morgon igen!?
Har i alla fall, förutom de vanliga morgonsysslorna, hunnit köra en tvätt och plocka undan lite i kaoshemmet.
Nu ska jag överraska min sovande favoritvuxen med hans älsklingshelgfrukost. Riktiga engelska scones med grädde och socker i och en stor kopp Earl Grey på det. Kanske till och med kan få den morgontröttaste mannen (= min!!) att vakna till liv!?!

Trevlig helg till alla rara, underbara!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, scones, det vill jag också ha!
Vad innebär riktiga engelska scones? Kanske du kan skicka receptet så jag också kan vara lika duktig som dig och fixa frulle någon gång....

Kram
Kajsa

Anonym sa...

Såklart att jag ska göra det! Så snart jag kommer hem igen. Är i Ume nu hela veckan men sen ska det kunna vankas real english scones hos Fröken 24 Karat varje morgon i arlan!

Kramar *C