måndag 4 juni 2007

Ett trött chokladfreaks fantasier

Konstigt det här med att nu när lilla tjejen äntligen sovit hela natten i sitt egna rum (halleluja!) är jag tröttare än någonsin. Koll på BVC där alla bebisfunktioner fick tummen upp och fika med andra lediga, pratglada mammor tog tydligen mer på krafterna än vad någon någonsin kunnat tro. Känns som att jag skulle kunna somna på 5 röda ögonblick men med min medfödda förmåga att alltid gå mot bättre vetande så blir jag nog vaken länge än. Trots att jag drömmer om 8 timmars härlig sömn i stället för max 4...
Skulle dessutom gärna frossa i allsköns choklad men måste nog visa mig viljestark och stå emot den impulsen. På lördag får man lördagsgodis. Eller kan man få det på en helt vanlig blåmåndag om man inte åt nåt på lördagen som var?

I övrigt så längtar jag just nu bara efter att min finkille ska få semester så vi kan hitta på fenomenalt påhittiga och roliga saker hela dagen lång.
Längtar också tills min Härnösandstjej kommer hem och vi kan hälsa på och kramas och prata och jämföra senaste tidens fascinerande livshistorier. Hugo Chavez Caracas vs. Peter Roslunds Piteå - vem kommer att vinna spänningskampen månntro?
Skulle också vilja bila lite söderut om plånboken tillåter. Någon frivillig kaffebjudare, och eventuellt skrikig bilbebisarvtagare, längs vägen?

2 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

HELA NATTEN!!! *gör vågen* Hurra!!! Hur sov du, då? Hela natten du också?! Eller vaknade du på samma tider som hon brukar vakna? Så gjorde jag i alla fall... helt pucko!

Ja men, eftersom det är röd dag på onsdag, så är det ju lördag i morgon, tisdag... och i dag är det fredag... och lite fredagschoklad är ju HELT OK! Så är det!

Vad menar du med liiiite söderut? Italien? Tyskland? Skåne? Stockholm? Mest så jag vet när kaffet ska vara klart! :-)

Nybliven sa...

Jepp. Helt rätt. Jag vaknade vid hennes tidigare hållpunkter. Det vill säga klockan 3, klockan 5 bara om utifall att, klockan 6 för att nu m å s t e hon ju snart vakna och sen klockan 7 då Ms klocka ringde. Då låg hon och lekte snällt i sängen och jag kunde säkert ha snoozat till halv 8 med rätt sorts lugn i bröstet!

Söderut är just nu odefinierat. Skulle hemskt gärna ta oss hela vägen ner till Skåne (där jag aldrig varit) men misstänker att det kan bli tufft att ta bebis i bil så långt. Djungeltelegraferar om jag blir kaffesugen...