fredag 8 juni 2007

Friterad hjärna

Jag orkar knappt blogga just nu. Orsaken är naturligtvis vädret som helt tar knäcken på mig. Det är varmt och svettigt till och med i skuggan. Ta det inte som ett klagomål - det är såklart rätt skönt men jag är främst gjord för temperaturer mellan -15° och +22°. Allt däröver (eller under) utgör ett hot mot kroppen (läs: det mer labila huvudet) och orsakar lätt chocktillstånd som inte möjliggör kloka, eller på något sätt genomtänkta, blogginlägg. Alltså avstår jag och blinkar 128 gånger extra i minuten för att smörja upp mina torrvärmetrötta ögon i stället.

Inte för att de brukar vara så kloka och genomtänkta i vanliga fall heller men då brukar jag åtminstone orka sitta upprätt vid datorn. Värre är det nu då det känns som att den enda tangentknappande ställning jag skulle kunna tänkas orka med är liggandes på mattan nedanför med en hand taffligt fumlande efter rätt tangenter. Det blir så jobbigt i armen då. För att inte tala om bristande rättstavningsförmåga. Och rättstavning - det är viktiga grejer det.

Nä ni. Jag lyssnar andäktigt vidare på sista kapitlen av Larssons Luftslott i väntan på en mulen, sval bloggardag. (Men den måste komma snart. Hur länge som helst kan jag inte vänta.)
Tills dess amigos.

2 kommentarer:

Soffan sa...

Hej hej! Jag har bytt adress:
www.ssomisaker.blogspot.com

Same shit, different name.

Marie - Med mina händer... sa...

Har du tagit något dopp än? ;-)

Kvällens inlägg på min sida är tillägnat dig:
http://marie.robe.nu/nyheter.lasso