torsdag 28 juni 2007

Ehrm!

För den uppmärksamme kunde man under gårkvällen se att även Språkprofessorpolisen C var tvungen att ändra lite i ett av sina inlägg. En mening av samma konstruktion som I like. hittades i en av texterna och kunde såklart inte få finnas kvar efter föregående nedslag på fenomenet. Men jag lovar att jag blivit lurad. Någon har indoktrinerat min hjärna med uttryck jag inte gillar men ändå, tvångsmässigt, måste använda mig av. Nu är det slut på det. För visst - v i s s t - är det så att det borde vara helpasserat och åtminstone lite irriterande att skriva I like/love eller den svenska motsvarigheten när man vill uttrycka gillande!?
Ett direktöversatt engelskt fenomen som visst verkar kunna hålla i sig alldeles för länge för att bara ses som oförarglig trend... Idag blir det pensionärs-tummen ner.

Inga kommentarer: