lördag 16 juni 2007

En skummande, kall, stor öl, tack!

Solgudarna hörde mina böner. Solen skiner OCH det blåser = mindre myggor åt det norrbottniska folket. Det är dessutom röd, eventuellt svart, varning för alkohol i luften. Första pubköpta ölen på e t t och e t t h a l v t år (graviditetssjälvklarhet + amningsförenkling) skall saligt och definitivt inhandlas under aftonen. I några av de bästa vänners lag. Har redan hört om andra trevliga som ska till samma ställe som oss. Lillebror är ett exempel. Det verkar bli en bra kväll ikväll.

4 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

ÅH! Ha det så jättekul! Sol, myggfritt, vänner och första ölen på en hel evighet... :-D Det är stort!

Ska jag dessutom förgylla dig dag med att lämna en värderrapport från skåne? Här är HÖST! Skitkallt. Skitblåsigt. Skitregnigt. För att citera vilken meteorolog som helst. De få myggor här är hackar tänder så gadden trillar av! Brrr...

Men jag sätter mig i pysselhörnan, drar igång värmefläkten så den spinner ikapp med katten. Resten av Lilyfamiljen är på 4 års kalas så jag har ett par lugna timmar framför mig. *livet är bra*

Hoppas aftonen blir alldeles, alldeles underbar!! Och morgondagen... ehrm...

Cissi sa...

Hej! Hoppas du hade trevligt!

Frida sa...

åh, det där låter underbart!!

Nybliven sa...

Lily: Ditt höstväder har kommit hit idag. Lagomt till värsta tröttheten. Första ölen var sannerligen underbar. Så också kvällen. Och så mysigt att återförenas med dottern på söndagsmorgonen! Det behövdes bara en natt för att längta lite... :-)

Cissi: Mycket trevligt. Kanske inte lika trevligt som loppis i Badhusparken men... Kall öl, gott sällskap, roliga människor på utestället, barnvakt. Livet kan bjuda på oanade små njutningar ibland!

Frida: Det var det minsann! Har levt så länge i mammabubblan nu att det kändes som ren och skär lyx att få vara lite klädsamt salongslullig tillsammans med andra vuxna. Ett helt klart underskattat fenomen!