onsdag 13 juni 2007

Lugna gatan

Tiogradersvädret kom som en chock och nu kurar vi ihop oss här inne och pysslar med diverse småsaker. Trots att vi har flera kilon med sysslor att fixa med ute. De får helt enkelt vänta tills regnet dragit bort från vår stad. Vi ska finslipa och avslutningsolja in trädgårdsmöbler, slipa soldäck, klippa gräs, plantera om perenner (på hot från modern), tvätta altaner osv. Sysslorna tar då i alla fall inte slut i första taget nu när vi äntligen har vårt efterlängtade hus. Man har det man gör kan jag kallt konstatera. Men roligt är det. Och skönt att vi båda har ro att avvakta och inte nödvändigtvis skyndsamt måste stressa för att bli klara med allt. Myset går oftast före!

Har haft förmiddagsbesök av söta kusinerna som numer räknar sig som storstadsbor i söder och pratat om viktiga ämnen till melodin av hembakt frukostbröd. Sen var det meningen att jag och min vikarie skulle ha den förstaöverlämnandedate:n innan hösten men hon blev sjuk. Ännu ett möte som vi inte lyckats genomföra. Det är konstigt det där. Vi har planerat att ses ända sen i julas men varje gång har förhinder ställts i vår väg. Det kan helt enkelt inte vara meningen att vi ska ses. Nåja, jag har världens raraste och härligaste vikarie så den som väntar på gott möte får visst vänta länge... ;-)

Har tänkt på så många grejer som jag ville skriva "av mig" men nu när jag bestämde mig för att göra det så är alla ämnen som bortblåsta. Blir i stället en bild på lilla tuffaste tjejen med den ständigt hängande tungan. Stunderna då hon faktiskt har den inne i munnen är mycket lätträknade i dessa dagar. Den är så söt att jag ibland drabbas av akut jag-måste-bita-tag-i-den-känsla men då jag tror att det kan räknas som barnmisshandel hejdar jag mig lydigt (och biter i kinden i stället).

5 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Det var väl det ljuvligaste jag sett på länge! :-) Gullunge!

Jag tycker att det är bra med lite regn ibland så man får lite ledigt från utesysslorna! ;-) Känner att det kan hopa sig ibland. Fast det gör det ju här inne också... *blundar* Ser man det inte finns det inte.

Nybliven sa...

Ja, den ljuvligaste av gullungar! Jag håller med! Men dina små ljus är minsann inte mindre bedårande. De får alla 3 äran som Bästa och Finaste Barn i sina olika årskullar (ääälskar korten med barnen i regnet, på stenarna och på fotosession vid muren (m fl)!!)!

Jo, regn är bra. Man hinner göra tråkinnegrejer. Inte idag dock.. ingen nytta har jag gjort förutom dammsugning som det inte finns några som helst bevis på nu i kvällstimmen. Vad är det för idé att städa överhuvudtaget då man inte kan se att det är gjort några timmar senare? Städstrejk verkar vara det enda rätta.

Kan alltså bara hålla med om att om man inte ser det finns det inte.

Åsa sa...

Söt så det förslår!

Marie - Med mina händer... sa...

Halloj! Hittade den här bloggen http://eriacsinspiration.blogspot.com, och i alla fall just nu så ligger en layout med ett tung-foto överst (annars får du scrolla ner). Märks det att jag vill få in dig i scrap-världen? Ha ha!

Nybliven sa...

Haha.. jo, jag börjar ju att ana... Kan meddela att jag minst en gång i veckan beklagar mig för M med ett: "Och när ska jag ta tag i det här med att börja scrappa då?" Vill så gärna men får det inte riktigt att bli av. Än. Måste först samla på mig en massa fina attiraljer och inspiration. Men vänta du bara... tids nog så ska jag visa upp fina av-Lily-inspirerade alster!