söndag 13 maj 2007

Blind date med inslag av trädgård

Jag utlovade i fredags mig själv en galet massa helgaktiviteter och så blev det. Både galna och massa faktiskt. På lördag hade jag en personlig invigning av ett kul koncept som vi kan kalla för fika-blind-date-med-tre-okända. När jag tänker efter så är ju hela den grejen rätt så superhäftig. Lämnade en kommentar på ett inlägg i förra veckan och -vips- var jag medbjuden på fika med, vad som visade sig vara, tre mycket trevliga och mysiga kvinnosjälar som var fyllda av bästa piteanda. För hur vanligt är det att man bjuder med okända galningar (kunde jag i alla fall ha varit och allt är ju relativt... ;-) ) på sitt lördagskompismys på stan? Inte alls tror jag men tur för mig att såna finns för det var fantastiskt skönt att komma ut från hemmets lugna familjevrå för en gångs skull. Så tack C&co för möjlighet till cafébryggt kaffe och grymt utbud på mjölkfria sötsaker ackompanjerat av sällskap som varken var sambo eller 7-månaders bebis. Mycket uppskattat!

Lördagen passade jag och M på att mysa ihop oss lite och laga en efterlängtad romantisk trerätters, dricka ett glas vin och halvtitta på ESC. Med senaste årens facit i hand var det inte utan förvåning som silvermupparna faktiskt kom tvåa och inte med överväldigande marginal kammade hem hela skiten. För så kunde det faktiskt ha varit. Tänk bara på det där bidraget med österrikarna i tyrolerdräkt som sjöng en barnvisa om djur och nästan vann för några år sen...

För er som nu inte gillar att förkovra er (ehrm... ögna igenom kanske är en mer passande beskrivning...) i skryt bör sluta läsa här för nu bara MÅSTE jag rada upp vad "massa" aktiviteter bestod av. Inte för att få beundran eller så utan mest bara för att jag nästa helg ska kunna minnas att man kan vara aktiv & proud of it ibland också!

Vi har alltså (med viss storskalig assistans av föräldrarna):
* Satt upp ny tv-antenn
* Skurat uteplatsen där vi snart kan äta frukost vid vattnet
* Satt om alla inneblommor - åh! vilket projekt! och åh! så trist!
* Staplat all levererad ved i vedbon
* Hyrt släp och åkt och köpt grillplats med bänkar
* Köpt lasyr till ovanstående
* Rensat bort gammalt torrt i blombänkarna
* Gödslat bärbuskarna
* Bjudit på storfika och fikat upp det
* Städat ur lilltjejens blivande rum och burit ut en molekyliserad säng
* Röjt upp i resten av Huset Som Blir Vrålskitigt På EN Dag
* Tvättat, hängt och vikt tvätt - inte utan inbördes argument...

Ojoj. Måste nog satsa på att klå den listan nästa helg för att få känna mig precis lika duktig, nöjd och tillfredsställd som nu. V i l k e n bra helg! Både socialt sett OCH produktivitetsmässigt. Vi har sedan slöat i soffan med gott samvete och nu väntar Le Bed och Le Monsieur Blund.

Till alla Ume-bor: Vi kommer nedfarande på tisdag em/kv och stannar till lördag fm. Alla som hinner ses tycker jag minsann ska ringa! Har all tid i världen att umgås ju!! Kanske gå på stan och köpa fina saker!? Jihoo!!!

6 kommentarer:

Soffan sa...

Så roligt att du fick dejta C! He jär en fin tjej! Hoppas att jag får följa med ngn gång... Om två veckor finns jag disponibel i Piteå. Jag är fikaexpert!
Kram!

Nybliven sa...

O ja! Vi fikaexperter måste hålla ihop!! En massa trevliga stunder väntar dig med andra ord framöver!!

Nu stundar umgänge med 8 andra bebisar (och deras mödrar hoppas jag!) i vårt lilla hus. Måste nog kolla att kakan mår bra i ugnen... Fikaexpert var ordet. Sockerberoendet som skötte sig så bra där ett tag... Kram

Cissi sa...

Ooj vad duktiga ni har varit i helgen, jag är impad! Åååå frukost på balkongen och grillplats vid vattnet. Jag vill åxå... Tack för senast förresten! Mkt trevligt! Jag hade bra referenser att du verligen var en bra tjej av både Kajsa och Soffa. Det är brudar att lita på;-) Så lättfotad är jag inte att jag bjuder med vem-som-helst på lördagsfika. Hoppas vi kan ses någon mer gång!

Anonym sa...

Förresten, får jag länka till dig? //Cissi

Anonym sa...

Jag vill också tacka för fikat! mycket kul och vi gör gärna om det!

Nybliven sa...

Såklart att du får länka till mig! Och näe... det är klart... jag har ju bra Umereferenser. Får väl skicka ett tack till dem som möjliggör trevliga lördagsfikan (-or?) för den socialt undernärda... ;-)

Så tack för mycket trevlisch fikasällskap, både Cissi och Emma, och SÅKLART följer jag gärna med nån mer gång och krokodilar!