onsdag 30 maj 2007

Fröken Produktiv

Idag har jag hunnit med allt och lite till. Jag har reklamerat en degkrok på Beijers, handlat massa mat, lämnat hälsodeklaration på Blodcentralen (vilket projekt bara för att byta blodgivningsort!), gått till dietist om det fortsatt mjölkfria livet, städat huset och bakat över 100 bullar och 2 längder/kransar. Ibland förvånar jag mig själv med min oväntade frenesi. Minsann. Men så skönt att ha bullfika inför sommaren. Helst nu när vi köpt frysbox och det faktiskt ryms någonstans och inte MÅSTE fikas upp på stört. Det har i och för sig varit både min dröm och värsta mardröm; väldigt gott att fika mycket men mindre kul när midjemåttet aldrig får chans att reduceras nån endaste ynka pytteliten centimeter ens.
Nu har vi i alla fall laddat. Tänk bullar, tänk mjölk, tänk utsikt över solglittrande vatten. Kom och fika den som vill (och vågar - vissa bullar blev ärligt talat lite varmluftsbrända)!

Vi har dessutom invigt vår nya grillplats. Inte genom matvarugrill men genom eld och storslagen invigningsskål i starköl. Mitt på en mitt-i-veckan-onsdag. Det kändes så stort och lyckosamt att det verkligen var på sin plats. Jag konstaterade att därute kommer vi nog att tillbringa många sköna timmar hädanefter. Väldansch många. Och solen sken och jag kände lyckovärmen i magen över att vi hamnat så rätt. I en egen stad, i ett eget hus, vid vackra vattnet med en alldeles egen eldstad. Vill ni oss något så träffas vi där.

5 kommentarer:

Cissi sa...

Vad duktig du har varit! Låter jättemysigt med eld vid vattnet. Kommer gärna förbi någonkväll och skålar i starköl...

Nybliven sa...

Ja, öl kan faktiskt i vissa fall vara snäppet vassare, och mer passande, än kanelbullar! Blicken i glöden och kolsyrebruset i strupen. Livet. (Ojoj. Låter mer och mer alkoholisk... Måste sluta drömma om promillehaltiga drycker efter amningstorkan!)

Du är i vilket fall välkommen både att elda, skåla och komma förbi närhelst du behagar! Kanske vi kan försöka oss på en rendez-vous till veckan igen!?

Anonym sa...

Men jag blev så sugen på att komma över nu! Alltså ... dom där bullarna ... och ölen på altanen ... var bor du??

Marie - Med mina händer... sa...

Oj, en inbjudan!? :-) Jag kommer nog lagom till fikat... Hemmabakade kanelbullar och mjölk låter som poesi i mina öron!!!

Härligt när bitar faller på plats! När man hittar paradiset... :-) *njuter*

Nybliven sa...

Christina: Öl och bullar i stora lass. Eller i alla fall bullar. Ölen tog nog slut igår och nya måste införskaffas snarast. Det ska ju grillas korv i helgen och vad kan då passa bättre som dessert än en kall gyllenguldig?
Så då vet du var du ska svänga om (när!) du har vägarna förbit Pite! :-) Främlingar är alltid välkomna. Särskilt då bloggkända sådana!

Lily: O ja. Kom för all del på helgfika i nordliga paradiset! Med privatjet kan du säkert vara här på en timme eller två! Kanelbullspoesi är den enda sanna poesin! ;-)