torsdag 10 maj 2007

Var tog solen vägen?

Grått och tråkigt. Regn som kryper sig in under alla kläder och kyler ned inifrån. Kallt. Djupfrysta händer under de genomblöta vantarna. Regnskyddet på vagnen fylls och släpper ner små kalla droppar på det nyfikna ansiktet som skymtar där nånstans bakom filtarna. Vissa dagar är helt enkelt inte ämnade för promenader. Idag är en sådan dag. En sån dag då jag är glad över att inte ha kiss-sugen hund.

Nu eldar jag. Och dricker té. Och har på mig min tjockaste kofta. Ingen mer promenad. Men vem ska hämta posten?

5 kommentarer:

Cissi sa...

Hej! Såg att du tittat in på min blogg, så jag tänkte titta in på din och passa på att fråga om det är du som flyttat till B-viken ganska nyligt och känner Kajsa Nordenhäll??? Isof har vi inte bara namnet gemensamt utan även en kompis och breda handleder..;-)

Nybliven sa...

Nejmen shit! Du skämta mig aprilo! Då var det alltså dig hon ville att jag skulle gå på blind date med när hon var här och visiterade i påskas...

Kul värre! Och du... jag är alltid öppen för förslag... ;-)

Åsa sa...

Ibland år det bra med stora barn, som fyraåringar t ex. De älskar att hämta posten!

Nybliven sa...

Haha! Kan jag låna henne ibland tror du? Du kanske kan kolla när vädret är sådär lite extra jävligt och skicka henne till mig för lite tjänstgöring!? (Har hon något emot att tvätta bort stora högar med smutsiga kläder också??)

Åsa sa...

Hon är med på det mesta, men ibland blir det mer stjälp än hjälp!