onsdag 23 maj 2007

Sommar - höst - vår

Ja på en endaste dag så hann jag idag med tre av årets årstidskänslor. Drack morgonkaffet ute, efter att jag och den älskade sambon ätit en otillåtet god onsdagsbrunch, med ljumma vindar smekande den sommarlängtande kinden. Var helt övertygad om att nu var sommaren här. Lilla ex-sjuklingen invigde lyckligt sin gunga och jag längtade efter att hoppa i det blå vattnet utanför vår ytterdörr. Så -på en sekund eller så- kom hösten. Kallt och hurvigt kämpade vi tappert på med målning av grillmöblerna i den bistra nordanvinden. Tappade stundvis känseln i bakdelen då kalla höstmarken domnade av min ej så fasta mammarumpa.

På eftermiddagen fick vi ytterligare ett vedlass av fantastiske timmerfadren och efter kaffedrickning och nattning av tjurskallefia* gick vi ut för sista målarvarvet av möblerna. Och ÅH vilken skön vårkväll som mötte oss därute. Fågelkvitter, kvällssol som strilade fram mellan grönskande trädgrenar och hela kroppen sprittande av glöd som bara hör våren till.

Nu sitter jag här efter ännu en kamp med Photoshop där poängen gick till mjukvaran. Ställningen måste börja närma sig 25-0 vid det här laget. Finns så mycket jag vill som jag bara inte kan och det frustrerar ihjäl mig (överdrift kanske men nästan). För vem orkar söka upp alla lösningar på internet. Nähej. Fort ska det gå och helst finnas i en enkel och lättillgänlig drop-down-meny. Tålamod är inte riktigt min grej kan man kanske säga. Och DET, mina vänner, är INTE dagens överdrift.

*Efter att ha somnat varje kväll klockan 19 under hur lång tid som helst har hon nu bestämt sig för att ha det på annat vis. Hon skriker och gråter och slår vilt omkring sig och försöker på alla tänkbara sätt att komma ur sängen. Hon får panik och falsetterar och vi bara sitter här som två STORA frågetecken och undrar vad som hände med den där lättsövda tjejen vi kände i förra veckan!?

2 kommentarer:

Soffan sa...

Angående tjurskallegrejen hände samma sak här för några veckor sedan när vi börjat med välling. Efter att ha dissat välling hela sitt liv blev det plötsligt Klaras knark och efter en flaska låg hon som en duracellkanin i sängen. Nu har vi återgått till gröt och våran lilltjej är tillbaka igen. Nu vet jag ju inte ens om ni använder välling... Men, ja... du vet... Man vill liksom dela med sig...

Nybliven sa...

Nej hemma hos oss är det också gröt som gäller. Har till och med börjat ge henne den lite tidigare för att slippa alltför pigga ögon. Antar att det har nåt med utvecklingen att göra men inte är det mindre tröttsamt för det. Jag vill ha tillbaka tjejen som snabbt somnade efter en stunds monolog i spjälisen... Fixar du?