tisdag 22 maj 2007

Gnällets grund

Det har en förklaring det här oförklarliga nya. Det obstinata bebisbeteendet vi stött på nu i några dagar beror mest troligt på sjukdom. Idag mätte termometern heta 39° morgontemp och med några härliga kaskadkräkningar på det förstår jag verkligen den lilla kroppens utmattning (och gnäll!). Vi har kämpat med att truga i henne flytande Alvedon men munnen har aldrig tidigare liknat ett streck så mycket som då och vi får nog ge upp och hörsamma tonerna av suppar i stället. Nu sover hon igen hjärtevärmaren. Alldeles slut. Och vi som trodde hon höll på med tonårsfasoner. Fasansfullt så fel man kan ha!

7 kommentarer:

Cissi sa...

Stackars den lilla... Kom gärna förbi på en kopp imorgon så kan vi se om det inte ska lösa sig det där med rika killar... kanske ska tipsa tv4 "rik man söker fru" =)

Nybliven sa...

Would love to. Lämna gärna en rad med lämplig adress på msn så jag vet var jag ska knacka på. Blir efter 7 en lagomt bra tid?

Marie - Med mina händer... sa...

Nämen lilla skruttan! :-( Sjuk?! Skulle vi inte kunna ha lite sommar och paus bland bacillerna i ett par månader? *trött på allt vad sjukor heter*

Krya på er!

Åsa sa...

Hoppas hon kryar på sig lilla skruttan.

Soffan sa...

Suppar 4-ever, that's all I have to say!

Hoppas det inte blir långvarigt! Det är inte roligt med sjuka bebbar.
Kram!

Nybliven sa...

Alla: idag verkar hon vara på bred bättringsväg. Supparna gjorde sitt och en natt i föräldrarnas säng var den avslutande pricken över sjukdomsi:et. Hoppas jag. För nu är inte bara min sömn totalrubbad utan också min rygg. Det krampar i varenda baksidesmuskel. Är nog inte gjord för att sova med försiktighet (=inte alls). Vi håller tummarna för fortsatt snabbförbättring!

Marie - Med mina händer... sa...

*håller tummarna*