tisdag 29 maj 2007

Datastrejk

För att förklara min frånvaro så är det helt enkelt så att jag har insett att jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn. Så de senaste dagarna har jag varit ute och pysslat, bakat bröd, promenixat, picknickat, tvättat och hängt att torka i sommarvinden, läst mp3-bok i solen och druckit hett kaffe i termosmuggen utomhus. För det är ju sånt som jag ÄLSKAR (nåja, kanske inte tvätten itself... men väl att den har försvunnit från högarna i källaren) men som ibland kan bli lite lidande till förmån för min ibland väl så underbara Mac och hela dess innehåll.
Det var bara det. Nu ska jag gå ut och lägga mig på min nyinköpta underbara picknickfilt och njuta av utomhusets alla extravaganser. Med kaffe i hand och Luftslott i lurarna. Återkommer då jag bevisat för mig själv att jag inte är sjukligt beroende... (hmm... kanske måste köpa ute-laptop!? ;-) )

Kram på er i sommarvärmen!

3 kommentarer:

Marie - Med mina händer... sa...

Määäh! Så där kan du ju inte göra. Du skulle bara veta hur mycket skit där är i uteluften - det är inte alls lika hälsosamt som att sitta flera timmar framför datorn.
SVT hade något teknik-nörd program för ett tag sen och där snickrade han ihop ett slags solskydd till skärmen så att man skulle kunna se perfekt även utomhus!!! Heltokigt, men jag inser ju att det är nästan ett måste för att få njuta av dina inlägg i sommartider!!

Kram från Lily - också mac användare.

Camillas lockar sa...

Men visst håller du med om att det som tar tid är inte att blogga själv - utan det är att läsa andras bloggar... Jag har så sjukt många i min rss-läsare och man vill ju följa alla. Kluvet det där!

Nybliven sa...

Lily: Haha! Ja, det kanske vore nåt det där med ett solskydd till skärmen! För vår piteluft är underbar (= luktar pappersbruk när vinden blåser åt "rätt" håll!) Eller så kan jag helt enkelt, i stället för att hålla i en sån där foliebricka som gamla sönderbrända tanter alltid gör i USA-filmer, låta solljuset reflekteras i min dataskärm och göra mig svinsolbränd! :-D Som du märker så höll jag mig inte borta särskilt länge så du behöver nog inte sakna mig alltför länge i stöten... ;-P

Camilla: Nej, det egna bloggandet tar ju löjligt lite tid. Det är det icke-egna som är kruxet. Jag har en tendens att fastna på nästa och nästa och nästa. Och så bara EN till. Och just det ja! Så var det där med att läsa kommentarerna också. Och om alla man kommenterat hos har "svarat" något. Herregud! -vilken djungel av tidsätare!

Har också rss-läsare men det tar nog lång tid ändå att "följa" dem man vill ändå. För som du säger så vill jag inte missa. Tur man är kvällsmänniska och vaken alldeles för länge jämt så man hinner... ;-)